Oreokuler…FAILED!

Jeg skal glatt innrømme på mitt 29. leveår at jeg ikke er noen kokk eller kakebaker. Lysten på oreokake var stor og tanken på å lage selve oreokaka var heller svært liten…

Jeg snappet venninna mi, tilbake fikk jeg en oppskrift på noe hun kalte oreokuler. Er noe så enkelt like godt da spurte jeg.JA! Var svaret tilbake.

Jaja, lysten min gav det et forsøk.Alt gikk bra, helt til jeg skulle smelte sjokoladen…haha.

Jeg smelta den hvite sjokoladen rett i en kjele. (FAILED! Sjokoladen klumpet seg og ble brent )

image

Heldigvis hadde jeg 3 biter med mørk kokesjokolade jeg fikk smeltet rett (mikset med den ubrente hvite sjokoladen I vannbad slik det er normalt å smelte sjokolade tydeligvis…krmt) Se hvor stygge oreokulene mine ble da, jeg må le! MEN jeg skal love deg at de smakte nydelige og at det ble tomt dagen etter!

Neste gang…da skal de bli både gode og fine å se på 😉 hoho…har du prøvd å lage oreokuler?

  Fikk du til det første gang?  Jeg var stresset og skylder på oreolysta! Anbefaler å smake den nye oreosjokoladen forresten…farlig god…

6 kommentarer on “Oreokuler…FAILED!”

  1. Jaja, det viktigste er jo at det smaker godt! 😉

    Det er stadig ting som jeg ikke får til, men med litt øving så går det stort sett veldig greit den neste gangen. Bortsett fra strikkingen da, der har jeg øvd mye der! 😉

  2. Tonje sier:

    såm om æ sku ha laga dæm sjøl 😉


Legg igjen en kommentar

