Peisestua

Peisstua som vi så pent kaller det er det rommet jeg har fått streng beskjed om å ikke røre.

image

Mannebeinet mitt har nemmelig lagt sin elsk på den blå stua med alle de gamle tingene.

Her har vi samlet alt fra vaskebrett, en gammel rokk, kiste, gamle telefoner osv

Vi har en drøm om at vi skal ha et bibliotek og kosestue der inne – det er jo forsåvidt litt bibliotekaktig nå også med de hyllene med alle bøkene. (bøkene og platespillerne tilhører mammaen min) Ellers er det bare rot i hyllene…Ting blir bare plassert der midlertidig til jeg finner ut hvor jeg skal ha alt. Selv synes jeg kua i nederste hjørnet er det peneste av interiør jeg har der inne nå 😉

image

Disse 3 hyllene skal males etter de er blitt tømt – hvitt og flott eller noe annet spennende.

Jeg er enig med mannen og dette er den ene stua vi vil beholde som den er.

Tak og lister skal males, radiatorskjulere, radiatorer , vinduskarmer og peis. Man må jo oppgradere rommet litt og veggene må vaskes ned…ellers skal vi beholde  stua som den er. GARDINBRETT SKAL NED!!! (hvem er det som vil ha gardinbrett nå i dag???Det er no #### herk!)

Det er jo tross alt her på peisestua vi feirer jul/nyttårsaften. Alle i familien skal føle at de er hjemme og kjenne seg godt igjen. Viktig!

Rart med alle minnene man har fra huset, å nå bor jeg her selv!

image

Huset blir jo et helt annet hus med stilskifte.  Rart men samtidig flott 🙂

Har du en peisstue? Bor du i gammelt eller nytt hus?

God Tirsdag folkens!

Legg igjen en kommentar

