Oppussing!

Bah…føler at alt tar så lang tid! Har så mye som skal bli gjort i og på dette huset…nå om noen dager(etter  helgen kanskje?)skal taket males på spisestua. Etter taket er blitt malt kan vi starte og male vindu og vinduskarmer, deretter veggene.

Det skal bli flott og få se forandringen,det kribler i hele kroppen!  Gardiner er kjøpt for nesten 1 mnd siden, lysekrone er kjøpt for et år siden… og det blir så pent og flott! Et 3 meter langt gardinbrett skal bort og vi skal få hengt opp gardinstenger, et mørkt og gult rom skal bli hvitt,lyst og  flott. Som jeg gleder meg!! Forandringer trengs virkelig for meg. 1/4 av spisestuen er allerede pusset opp, skal se om jeg finner bilder hvis noen vil se?

Når vi blir ferdig med spisestuen er det «kun» en liten tv- stue,et kjøkken, en stooooor gang(inngangsparti og gang opp til 2.etasje) og 1 soverom,kjelleren + bad igjen og pusse opp. Vi har så mye planer…vi har så mye tanker! OPPUSSING er jammen meg ikke enkelt for en vinglepetter som meg! Hvilke farger skal jeg ha hvor? Jeg kommer nok til å spørre bloggen til hjelp i blant,så da bør dere stille opp og svare meg 😉

Kjøkkenet er et spørsmål i seg selv! Skal vi male kjøkkenet slik det er eller skal vi bare kjøpe nye enkle rimelige fronter fra ikea? Det enkle er ofte det beste? Men jeg liker kjøkkendørene som er der nå…bare at de er utdatert og i trefargen eik. Enkelt skal det jammen meg ikke være, var så enkelt da vi bodde i et hus fra 2005 :-p 

Skulle ønske jeg hadde hatt en interiørkonsulent/oppussingskonsulent eller noe til hjelp, hus og oppussing er vanskelig. Det er så mye muligheter…men jeg som har bodd her og hatt mine foreldre her ser meg blind! Takk for gode venninner som kommer og hjelper meg i nød! Dere er virkelig noen engler altså…:)

Mye tanker og vurderinger inn i vinglepetter meg sitt hodet i kveld…så sitter jeg her da med vonde skuldre og får ikke til stort selv :/

2 kommentarer on “Oppussing!”

  1. Å, det er ikke lett å få bestemt seg. Godt du har noen som kommer med gode råd! 🙂

    Ja, vil gjerne se bilde av hva dere har gjort så langt :):)


Legg igjen en kommentar

