Sommer kommer…

Lite spennende som har skjedd her i huset de siste dagene. 17.mai ble feiret med snuppeline i bunad sammen med familie med mye god mat….ellers er det planlegging av hekk og hage står i vårt hodet.

image

Det er jo egentlig spennende nok det da! Vi vurderer å gå for granhekk, siden den er fortvoksende og billigst.(noen tips eller råd?) Forutenom det så plantet vi en bringebærbusk og en blåbærplante her om dagen (siden snuppeline ELSKER blåbær)

image

Planen ellers er i hvertfall 1 syrinbusk,2 små lønnetre, og en blåedelgran.

image

Hagen vår er helt  tom, forutenom gressløken som var her fra før og blomsterbeddet jeg lagde i fjor.Så mulighetene er mange!! Har planer om et annet flott tre vi på det lokale gartneriet her oppe også…søtt tre med rosa små blomster. (Litt kinaapreg over det)
Det er lov og drømme ikke sant? Planen har vi klar, men når den blir gjennomført er noe annet. 🙂

image

wish us luck!

6 kommentarer on “Sommer kommer…”

  1. Vi holder også på med hage nå, jeg synes det er kjempemoro 🙂 mannen lager gjerde, og jeg skal ut å handle blomster i dag. Vi har planter to syrinbusker tidligere i år, en lilla og en hvit, siden jeg elsker syriner. Ellers er planen i år et lite kirsebærtre og et rosebed 🙂

    Så god ide med blåbærbusk! Amalie elsker jo også blåbær, så det tror jeg jammen vi også må plante 🙂

    • Morsomt med hagen ja 🙂 mannen fikk plantet en stikkelsbærbusk og et grantre i dag nå. så alt blir bare vi ikke stresser 😉 har prøvd å klippe av syringrener borte hos foreldrene mine for å se om jeg får til avleggere. synes det var litt dyrt for syrinbusker på garteriet her oppe :/ nam kirsebærtre da,å pent med rosebed.

      et tips angående blåbær er at du må ha 2 planter, for de bestøver hvist hverandre fortalte pappa til meg i dag,så spørs om vi må kjøpe en til 🙂 lykke til 🙂

  2. Taubanevegen sier:

    Lykke til med hageplanene! 🙂 Blåbær i hagen høres spennende og godt ut. 🙂 Vi har en opparbeidet gammel hage, men samtidig er det mye å ta tak i her fordi det var ikke gjort så mye i hagen i årene før vi kjøpte huset. Jeg er også kjempeglad i syriner, en av mine favorittblomster. Vi har tre store busker ved inngangspartiet og en i hagen.

    Fortsatt god pinse! 🙂

    • Takker 🙂 spennende uansett om man må jobbe mye eller stelle til en hage. jeg prøver å få til avleggere til syrinbusk nå,for det ble litt dyrt å kjøpe her på garteributikken synes jeg :/

      Takker,vi hadde en flott pinse,håper dere også hadde det 🙂

  3. Krusmynte sier:

    Så fint med litt blomster og planter:). Her står fortsatt de døde stilkene igjen etter blomstene fra i fjor:). Spent på om jeg rekker å bytte de før høsten kommer 🙂

    • Jeg elsker blomster og planter! 🙂 snuppeline er ivrig på å vanne,så bra er det :-p uff,vi får håpe du rekker å bytte noe før høsten kommer da 🙂


Legg igjen en kommentar

