Gammelt vs nytt

Jeg har fått en «voksende» kjærlighet for gammelt og nytt blandet sammen. Grunnen til det er all sjarm og historie som ligger bak gamle ting. Sjarm og historie har ikke nye ting man kjøper i dag…selv om det kan se slik ut.

For meg så handler det om å se verdier i andre sitt som ikke de selv ser, en gang har denne betydd mye for en person.

Og nå er det min tur til å ta vare på…;)


Denne nydelige skålen fant jeg på loftet på farsdagen for 3 år siden – den har vært bestemor sin,å nå er jeg stolt eier!

Nydelig liten godteskål♥ (sukkerskål?)

 

♥ – One persons trash, is another persons treasure – ♥

Jeg finner både spenning og iver i å få det gamle til å bli sånn som jeg vil ha det. Det som ser slitt og «stygt» ut kan fort bli feiende flott med litt maling,spray,eller bare med nytt dekor i sitt rette element.

Gamle ting som jeg er så heldig og ha fått inn i mitt hus er f.eks vaskebrett, et rustent kromkakejern, en eldre kiste osv.

I huset vårt har vi  både gammelt og nytt, for et par år siden skulle alt være nytt til meg. Men nå er jeg blitt så glad i alt det gamle som har historie så nå fylles vel huset opp med «skrot» …loppis♥

Jeg elsker at ting skal være litt slitt og gammelt, skal vises at det er brukt. Ta f.eks mine første par sko som jeg har stående på hylla på stua mi. Er ikke det sjarmerende og vite at det var mine føtter som har vært i de skoene engang i tiden? De er jo så søte og dekorative, så hvem ville ikke ha sine første sko hengende/stående til pynt. Hvorfor skal de stå bortgjemt på loftet hos mamma & pappa? Samme med en sølvkopp jeg har fått til min dåp, den står så sjarmerende frem med en kongle oppi seg. Nydelig, så urørt og pen,med  minner fra jeg var liten. Good memories…det samme med glass og lignende jeg har fått arvet etter bestemor…gjenbruk ♥

.

 


 

 

Gammelt interiør blandet med nytt lager kontraster, og stilen blir mye mer personlig når man blander og mikser som man selv vil.

Plutselig har man helt sin egen stil. Det er slik det skal være, skal ikke være likt i alle hjem!

NYTT

Nytt interiør elsker jeg mye pga skjønnheten, er så mye nytt som er pent som allikevel ser gammelt ut. Når man handler nytt så vet man at det er nytt og uten historie. Nye ting man handler vet man er urørt, derfor må man lage sin egen historie ut av nye ting . Nye ting får meg til å tenke på fremtid..mens gamle ting får meg til å tenke tilbake.

Ny og veldig pen liten sak…

Så min konklusjon er at jeg trenger både gammelt og nytt!  Men jeg trenger også noe nytt innblandet med dette gamle.

Så ja takk begge deler 😉

Ha en riktig fin Søndag kjære du som leser!

♥ – One persons trash, is another persons treasure – ♥

 

(dette innlegget er kopiert og oppdatert fra min gamle blogg og herved slettet)

6 kommentarer on “Gammelt vs nytt”

  1. Norgesglass kan brukes til det meste! Noen av det jeg har brukt mine norgesglass til er lyslykter, til å ha tøyvaskemiddel i og til oppbevaring av småting som ellers ikke har noen plass 🙂 Har en plan om å lage en lampe av flere norgesglass sammen, men må først finne ut hvor jeg kan ha den. Litt morro at noe som egentlig er så enkelt er blitt så populært og brukes til så mye forskjellig!

  2. Helene sier:

    Så utrolig koselig at du har fått skålen fra familien :o) Har selv sett på denne type krystallskål flere ganger i antikkbutikker, men det må være veldig koselig når det følger med minner fra familien din :o)

  3. Helene sier:

    Huff da, det skulle være smilefjes og ikke måpefjes 🙂


Legg igjen en kommentar

