Norgesglass – dagens tips!

Visste du at selve Norgesglassene ble produsert fra 1908 til 1978? I dag er de brukt flittig i flere hjem til både pynt,lykter og oppbevaring av forskjellig tørrvarer eller syltetøy. (til og med lamper!)


Bildet er lånt ifra wikipedia.no

Er du en heldig eier av et slikt glass?

Selv har jeg noen Norgesglass og bruker de alt mulig! Et har jeg stående til pynt i tv-benken med oppbevaring av små kronelys,et annet står med tennbrikketter ved ovnen og ja du ser mulighetene er mange! Norgesglassene er dekorative, men et must er at det MÅ stå NORGE på de. Står det ikke Norge på de synes jeg hele skjønnheten av de faller bort…Men det er min mening da 😉

Har du Norgesglass? Hva bruker du de til?

De er også veldig fine bare med te-lys eller kubbelys i – enkelt og dekorativt. Det beste med  Norgesglassne er at i dag så kan man finne de overalt! Kikk i kjelleren til bestemoren/mormoren din eller på et loppemarked, eller bare spør moren din! Du finner garantert noen 🙂 Lykke til på jakten!!


(dette bildet er gammelt og lånt av min gamle blogg som jeg holder på å slette innlegg på – flytter over litt innlegg og oppdaterer de)

Ha en strålende Lørdag folkens!’

I kveld blir det hjemmelagd pizza og mye kos for oss, helgene er hellige hos oss! Selv om jeg må jobbe annenhver helg…

2 kommentarer on “Norgesglass – dagens tips!”

  1. Marianne sier:

    Jeg har MANGE norgesglass, koster jo bare 10kr på bruktbutikken;)


Legg igjen en kommentar

