Oh my green fingers!

JEG har aldri trodd at JEG hadde grønne fingre. Etter å ha fått lus i min første orkide og små fluer i min hjerteranke hadde jeg virkelig gitt opp håpet…(katten tok livet av min aller første hjerteranke forresten) Mens mine piggete kaktuser levde over alt! Tørkeperiode etter tørkeperiode… Men så møtte jeg min bestevenn ildtppen, druknet som hun var adopterte jeg henne fra jobb i håp om å få henne til å blomstre igjen.

image

Sånn så hun ut, akkurat som min 2 mnds gammel ildtopp som var fin helt til nå. Savner hun vann eller har hun fått for mye? Min druknede venn blomstret i hvert fall igjen! Stolt som en hane viser jeg henne frem:

image

Får håpe jeg får til å «grønne» frem blomstene på den andre ildtoppen å nå da!Ildtoppen er en enkel plante som ikke trenger mye vann pga sine tykke blad derfor samler vannet der. De er jo så flotte når de blomstrer…forutenom denne skal jeg prøve å få en eføy til å slå rot i en ny potte i dag. Lenge leve mine grusomme grønne fingre. Ønsk plantene mine og meg lykke til…vi trenger det visstnok roper en tørr ildtopp fra vinduskarmen 😉 Med ønske om en fin dag til dere lesere!

Legg igjen en kommentar

