Malemester meg! (oss…)

I går kveld etter klokken 21:00 startet min kjære samboer og jeg på å male rommet til snuppeline. ENDELIG sier jeg som har grunnet det for ca.3 uker siden…TING tar ting! Vært mye i de siste ukene tydligvis…vond rygg, en snuppeline som ikke vil legge seg, andre prosjekter og vært «veldig» viktig å la kroppen hvile på kveldstid. Altså med å hvile da mener jeg f.eks å dra over kjøkkenet, sette på en vaskemaskin med klær,rydde leker og rot osv…Kjenner du deg igjen?

Slik så rommet ut før…pent? Vi har 2 til soverom i furu,men skal de males så skal jobben settes bort. Dette gidder jeg ikke! MYE mer arbeid enn jeg trodde på det lille søte rommet som ikke er så lite og søtt lenger!Å nei,det går ikke så ##&#&#& fort å male som de alle andre som har malt fururom sier…

Image

Men nå er jeg så fornøyd! For dette vil si at vi SKAL få ferdig rommet til snuppeline i dag. Mannen var jo überflink med å hjelpe meg han også, selv om halve rommet nå ikke er så pent som halvdelen jeg tok. ( han visste ikke at jeg strøk over med pensel etter å ha rulla) IKKE rart han ble ferdig før meg!! Æsj altså. Irriterer meg litt,men resten av rommet skal nå rulles og etterstrykes med pensel for han også! Det er sikkert bare vi som ser det,men perfeksjonist som jeg er så er det vel bare det jeg kommer til å legge merke til kjenner jeg meg rett.

Image

Her har jeg fått grunnet litt av rommet…måtte grunne det i 2 omganger – tok meg ca. 4 timer tilsammen!

Image

Image

Så hva tror du,blir dette bra eller?

Legger ikke ut etter bilder av rommet før det er ferdigmalt og ferdig «interiørt». Spennende! Gleder meg som en unge til å få inn senga hennes og få gjort rommet fint til snuppeline!! Det skal bli så spennende…klarer nesten ikke å vente!! Men først må vi male dørlister, taket og det lille som er igjen av rommet. Så kan jeg begynne å tenke interiør!!

Snuppeline og jeg har vært våken en times tid nå, mamma får ikke sove lenger enn til halv 8 om dagene. Men det er litt godt å opp tidlig også da,får mye mer ut av dagene. Man får faktisk flere timer i døgnet! Så  nå sitter vi og hører på høstregnet som trommer på rutene,mens mor tar seg en kaffe fra i går for å våkne. Får vel hive i meg noe frokost snart…mon tro om det blir toast i dag!! Er «hungri» på noe godt…

Ha en strålende søndag folkens! Husk at SUNDAY is MY funday!!!

Image

8 kommentarer on “Malemester meg! (oss…)”

  1. Krusmynte sier:

    Det blir jo sikkert kjempe fint! Det verste er å male tak.. Kjedeligste jeg vet… Men det blir jo veldig bra når det er gjort;). Håper vi får se det ferdige resultatet også, når du er i mål;). Du får ha en fin søndag:)!

    • joda,skal få se det ferdige resultatet.men mulig det ikke blir før jeg har fått inn diverse 🙂 får se,stresser ikke noe med det :-p du får ha en fin søndag du også 🙂

  2. Taubanevegen sier:

    Rommet kommer til å bli kjempefint! Så koselig med skråtak og malt panel! 🙂 Blir spennende å se det ferdige resultatet! Barnerom er kjempegøy å planlegge og ordne i stand. Lykke til med den videre jobben, og ha en fortsatt fin søndag! 🙂

    Hehe, skjønner at du vil sette bort malejobben hvis dere skal male de to andre «fururommene»! 😉 Det er skikkelig mye jobb å male ubehandlet panel… Vi satt bort sparkel- og malejobben da vi renoverte huset. Vi har masse gips på både vegger og tak, så det er jeg virkelig glad for at vi gjorde! 🙂

    • takker, håper du får en fin søndag videre også 🙂 ja,seriøst,de 2 andre rommene er jo svære i forhold til rommet til snuppeline. stor fare for at rommene forblir i furu :-p JA,det er råmye jobb med ubehandlet panel! ble det dyrt å sette bort jobben da?

  3. Taubanevegen sier:

    For oss ble det ikke så dyrt å sette bort jobben, det gikk via kontakter som mannen har! 😉 Men malerne gjorde veldig mye, sparklet (de sparklet TRE ganger!) gipsplater på vegger og tak i stue, spisestue, kjøkken og gang, la på glatt fiberduk etterpå + malte to eller tre strøk. Det blir jo så ordentlig gjort når malere gjør jobben, vi hadde aldri greid å få vegger + tak så glatt og fint! Pluss at vi hadde brukt VELDIG lang tid! 😉 Det som også er greit når man setter bort malejobb, er jo at de har alt av utstyr de trenger, rydder og ordner opp etter seg! 😉 Malingen kjøpte vi da.

    Ha en fin uke! 🙂

  4. Therese sier:

    Tror det blir kjempefint jeg 🙂


Legg igjen en kommentar

