Snuppeline vår! :)

Vi har ei tulle med øyne blå,
med silkehår og med ører små.
Og midt i fjeset en liten nese
-så stor som så.

Så bløt som fløyel er hennes kinn,
og hun er deilig og tykk og trinn.
Med dukkehender og to små tenner
i munnen sin.

Og hun kan bite i sine tær,
og hun kan danse foruten klær.
Og hun kan spise og stå og vise
hvor stor hun er.

Og Tulla rusker i pappas hår,
og ler og vinker til den som går.
Og baker kake og lar oss smake
på alt hun får.

I baljen plasker hun, kan du tro!
Vi hører aldri hun skriker no`.
Nei, jammen skulle du se vår tulle
hvor hun er god!

Verdens herligste norske barnesang…

Hun blir 1 år 28.november 🙂

Enn at tiden flyr så utrolig fort? Et helt år er snart forsvunnet mellom fingrene på meg, hvor er tiden blitt av? Jeg blir bare stadig mer fascinert over alt hun kan! Nå ved 10mnd og 6 dager kan hun bl.a dette: rekke hender når hun vil opp, sitte selv,stå ved bordet, hoppedanse i gåstolen sin, riste på hodet når vi sier nei,dytter unna flaske når hun ikke vil ha mer,spiser  brødskive selv(med mye gris) osv. (husker ikke mer akkurat nå )

image

Dette er snuppelina mi, alltid blid som ei sol! Men ingen regel er uten unntak 😉   Hun er blitt ei sta frøken som vet hva hun vil, mon tro om hun har arvet denne egenskapen av mor?

Jeg er blitt litt lei av å skrive bare om interiør,så nå skal det bli litt andre innlegg her også! Hva tror du om det? Kommer til å skrive litt mer variert som jeg gjorde på min gamle blogg . Blir mer spennende lesning for dere og litt mer variert til meg !

 I dag skal vi pusse ned og male rommet til snuppeline. Vi skal også hente en splitter ny sprinkelseng til henne! (fra privatperson ny men ubrukt) Snuppa har begynt å reise seg fra skuvsengen…å da blir mamma & pappa svært redde. For kanten er såpass liten at hun reiser seg i knestående ved kanten…SKUMMELT! Har hatt hjertet i halsen hver gang jeg har hørt et dunk om kveldene etter vi har lagt henne…uff.

Men det ordner seg heldigvis nå, bedre sent enn aldri? Jeg visste da ikke når hun kom til å reise seg i sengen vel… Men jeg vet bedre nå til eventuelle neste barn!

Ha en herlig lørdag kjære lesere, det skal jeg!

4 kommentarer on “Snuppeline vår! :)”

  1. Krusmynte sier:

    Oj,så fort tiden går! Syns ikke det er lenge siden du skrev at du var gravid jeg:)hehe. Spennende med mer på bloggen. Blir det om hverdagen?:)
    Du får ha en fin-fin lørdag:)!

    • ja,det er helt utrolig! hehe nei jeg vet,synes ikke det selv heller jeg :-p Det blir nok litt om hverdagen også,men min er ikke så spennende at det gjør noe da.så vi får se 😉 men bli i hvert fall litt oppskrifter osv! håper du har hatt en fin lørdag 🙂

  2. Vi er heldige som har så fine og gode jenter! 😀 Så flink snuppeline er 🙂

    Huff ja, det er skummelt når de plutselig reiser seg, man er jo som regler ikke helt klar 🙂


Legg igjen en kommentar

