Oppussing i huset!

Før sommeren er over har jeg noen planer for huset som «MÅ» gjøres.  Altså de MÅ ikke gjøres, er bare jeg som har det travelt og MÅ gjøre det. For jeg blir seriøst gal av å gå å se på dette hver bidige dag!

Planene for oppussing/makeover er som følgende:

  •  vinduskarmer i lakkert/beiset furu på stue skal bli hvite  – 6 vindu,en stor bjelke + en dør og 2 dørkarmer (usikker på hva jeg skal gjøre med den ene skyvedøren og den siste døren…Mulig de bare får være i furu,ingen av dørene brukes noe spesielt)
  • snuppeline sitt rom i O FINE furu skal bli cafe latte eller noe…helt hvitt blir for sterilt…hun har

allerede hvit seng, hvit kommode osv. Prosjekt snuppeline sitt rom!! Gleder meg!

  • har også en pen trapp i furu som jeg hater…( hele gangen på vei opp, toalettet og alle 3 soverom oppe i 2.etasje er av furu…) Men trappen og gangen der oppe er siste prioritert…Blir garantert ikke gjort noe med i sommer. Men kanskje senere? 😉
  • Et stort framskap i furu skal bli hvitt (usikker på om jeg rekker denne i år)
  • En sjenk som står på kjøkkenet i «strålende » furu skal få en makeover – hvilken farge? Kanskje hvitt, er litt usikker…
  • Et sort pent bord med utskjæringer skal bli hvitt! (blir også litt nedprioritert ettersom det er ganske fint i sort fra før)

Dere skjønner at disse vinduskarmene irriterer vettet av meg?

Men med ei lita tuppe på snart 7 mnd er det ikke enkelt og finne tid til dette. Kan ikke drive å pusse og male med snuppeline i hus! Å samboeren synes jo det er så fint med furu…PØH,han får heller se hvor fint det blir etter jeg har jobbet med saken!! Han får si hva han vil,etter jeg er ferdig 😉

Klarer ikke å vente med å få startet med dette!!! Men først får jeg ta ferie sammen med samboeren 3 uker på juli og starte litt på jobb før jeg kanskje får litt tid til dette på august da samboeren har tatt permisjon! Håper håper håper å få til dette da!

Jeg har planene klare,bare gi meg tid så skal jeg jammen meg få gjort dette i en fei! Men litt hjelp tror jeg nok kanskje at jeg trenger da,vi får se om jeg får be litt til en av mine gode venninner 😉

Da vi kjøpte huset var jeg høgravid og vi måtte ha et hus å bo i kjapt – det siste jeg tenkte på var hvor stygt furu var – for det går jo an å male 😉 Men det jeg ikke tenkte på da er egentlig hvor mye jobb det er å male over furu! Det tøffeste er å få startet med dette, har man først startet så går det fort tror jeg!

*krysse fingrene for at mye av dette blir gjort i sommer!!*

HÅPER HÅPER HÅPER…hva tror du jeg rekker av mine prosjekt før sommeren er over? Det blir spennende uansett i hvert fall 🙂

Ønsker du å se bilder av framskapet mitt,sjenk osv? Mine prosjekt? De er jo ikke særlig fine nå…så har ikke hatt de «frem i lyset» på bloggen enda :-p

MEN jeg gleder meg stort over alle mine prosjekt!! Til og med et lite prosjekt med en gammel krydderhylle med tørkerullholder jeg har i garasjen er jeg super ivrig på å få begynt med… 🙂 Prosjekt kom til meg! Bare gi meg tid 😉

4 kommentarer on “Oppussing i huset!”

  1. krusmynte sier:

    Ja, håper du deler med oss underveis:) spennende:)!

  2. Skjønner godt at du vil bli kvitt furuen, jeg har også fått overdose med furu fra der vi bodde før. Det er jo ikke akkurat kjempelekkert… 🙂 Det er ikke lett å få gjort så mye med en liten, vet alt om det! Har litt å beise på ute, men får bare ta det som det kommer 🙂

    • ja uff,den furuen titter stygt på meg i dette øyeblikk!!! hadde jeg vært deg så hadde jeg beiset ute etter du hadde fått lagt snuppa,det gjorde vi her for å få ferdig verandaen 🙂


Legg igjen en kommentar

