Et blomsterbed blir til…

Hagen vår bestod kun av en vanlig gressplen, veldig kjedelig… Men nå har jeg fått lagd i hvert fall 1 stk lite blomsterbed. En plass måtte jeg starte , å dette er da kun starten kan jeg love! Innen sommeren 2012 ønsker jeg et blomsterbed til, og å finne en hekk å ha rundt gjerdet, kanskje noen trær i hagen.

image

Dette krever litt planlegging, men det er ihvertfall planen. Hvilke type trær og hekk vet jeg ikke enda.

image

Har du et tips kanskje? Jeg koser meg med å stelle og styre i hagen om dagen mens snuppeline sover dupp i vognen sin. Godt for både mor og barn å vær ute i frisk luft:)

image

Et blomsterbed blir til….Før bildet

image

Etter bildet

image

Ble det pent eller hva? Har sådd solsikker til venstre i beddet. Engelen kom spirende selv 😉 så er det prestekrage som kommer ved siden av engelen, så håper jeg det spirer ringblomst snart ved siden av den igjen. Helt til høyre har jeg plantet påskeliljene mine som kommer til å komme igjen år etter år. Håper mine grønne fingre passer bedre ute enn inne 😉

image

Noen som vet hva dette er forresten? Bare ugress eller kan dette bli til noe? Fant dette i en krukke det hadde vært noen blomster i fra før som nå var døde og stygge. Turte ikke ta vekk dette i tilfellet det ikke er ugress 😉
Det er en fantastisk tid vi har fremfor oss nå folkens, nyt det! Før vi vet ordet av det er det jul!

4 kommentarer on “Et blomsterbed blir til…”

  1. krusmynte sier:

    Så fint det ble. Det er så koselig å ordne ute med blomster, og få fram møbler. Da føler man at sommeren er på vei( selvom været ser mer ut til å ha hoppet til høsten her)Selv holder vi på å olje uteplassen om dagen. Det passet jo kjempe bra at det startet å regne i natt;P.. hehe
    Jeg har forresten byttet over til wordpress nå jeg også:) Egentlig veldig deilig å komme seg bort fra blogg.no. Syns det ble litt mye «fjortiss», om en har lov til å si det:).. Det eneste jeg savner er at det var så lett tilgjenglig med å finne fram til blogger en likte å lese, og katogorisidene. Men det er vel forhåpentligvis bare en vanesak det også:).

    • takker 🙂 ja,det er kjempe koselig! er veldig frem og tilbake med været her også ja,en dag regner det og en annen er solen frem og man føler at sommeren er på vei. vi skal også vaske og beise verandaen når vi får høyrtrykksspyleren på plass. (bursdagsgave til sambo fra foreldrene mine) uffda,hvordan gikk det å olje uteplassen når det regnet da? ser du har byttet over ja 🙂 bloggen din ble kjempe fin! blogg.no er 14tiss,ustabilt og ja…uff. jeg har begynt å bruke bloglovin etter at jeg kom hit,funker som fjell. Man må bare legge til de man følger 🙂 ja,alt er en vanesak! alt er så nytt for meg enda at jeg er usikker på hele bloggen :-p

  2. marianned sier:

    Så fint! 🙂 jeg er også veldig glad i å stelle i hagen, passer mye bedre på blomstene mine ute enn inne av en eller annen grunn 🙂


Legg igjen en kommentar

