En gammel…

Jeg er ikke den store kaffedrikkeren, har kun eid en julekaffekanne frem til nå nylig. Til barnedåpen fikk jeg både et nydelig kaffeservicet og en skjønn «gammeldags» kaffekanne.

Den er sjarmerende,pen og  godt brukt, men holder fortsatt godt på varmen.

image

(gjett om det skal bli sydd en en gardin/kappe for å henge foran tv-benken?!?)

Jeg elsker den kaffekannen, den får meg til å tenke på selskaper den har vært i før i familien og den bringer  frem gode minner.Nå når jeg sjelden en gang får kaffebesøk  så serverer jeg gjerne fra denne kaffekannen.

image

Kaffekanen hører til i et sett til dette nydelige kaffeservicet. (synd servicet er så skjørt og gammelt og kan kun brukes til selskaper) Er det ikke nydelig kjære lesere?

Ønsker dere en riktig god helg! Kos dere med en kopp kaffe eller ti… Det skal jeg 😉

8 kommentarer on “En gammel…”

  1. Ewy Marie sier:

    Det er mange i familien min som har samme kanne og service. Artig at det matcher synes jeg : )

  2. monarabben sier:

    For et koselige servise!!! Jeg fikk mine besteforeldres bryllups servise til jul og jeg elsker det! Herlig med litt nostagi! Klarte også stjele til meg oldemoren min sin symaskin i går! FORNØYD PIKE! 😀

    • Takker,ja jeg elsker det!oj,besteforeldres bryllups service,det hørtes spennende ut 🙂 hoho,tipper det er en gammel singer symaskin eller? skjønner du er fornøyd da ja 🙂

  3. Nydelig servise m tilhørende kaffekanne!! Vi har hatt ei likedan kanne i min familie,men serviset var nytt for meg… Kanskje nettopp fordi det er så skjørt hehe 😉 ha en flott helg m masse velsmakende kaffe,det skal jeg 🙂

  4. Lite hi sier:

    Det var en veldig fin kaffekanne 🙂 Vi er også på jakt etter en kaffekanne som er i «gammeldags» stil ;o)

    • tusen takk 🙂 jeg har sett flere av denne type på bruktmarked,så bare hold øynene oppe! men tror ikke det finnes noe ala denne i nyere kaffekanner da dessverre! hvis de ikke har slike å selge på kitchen og christiania glassmagasin da 🙂


Legg igjen en kommentar

